REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.PRACOWNIA-NATURY.PL
§1. DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym Regulaminie zostaną użyte poniższe sformułowania pisane wielką litera należy przez nie rozumieć:
- Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.pracownia-natury.pl, w ramach którego publikowane są informacje o Towarach oraz warunkach i zakupu i dostawy;
- Sprzedawca – Marta Kaszyca prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Marta Kaszyca Pracownia Natury, ul. Brzezińska 26, 41-400 Mysłowice, NIP: 2220853585, REGON: 365570690;
- Klient – osoba fizyczna, które ukończyły 16 rok życia i posiadają zdolność do czynności prawnych w zakresie umożliwiającym skuteczne dokonanie określonego zakupu, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego;
- Użytkownik – każda osoba korzystająca ze Sklepu internetowego;
- Konsument - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu internetowego w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konsument z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Zamówienie – dokonanie przez Klienta wyboru Towarów oraz potwierdzenie woli ich zakupu stanowiące oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów;
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana z wykorzystaniem Sklepu Internetowego;
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Konto Klienta - konto Klienta prowadzone w Sklepie internetowym założone i prowadzone zgodnie z Regulaminem;
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego www.pracownia-natury.pl.
§2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Właścicielem i prowadzącym Sklep Internetowy jest Sprzedawca.
- Regulamin określa w szczególności:
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu Internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego;
- świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania ze Sklepu Internetowego, zakładania i korzystania z Konta Klienta.
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu Internetowego świadczy usługi:
- zapoznania się z Towarami;
- sprzedaży Towarów;
- wystawiania opinii o Towarach;
- prowadzenie Konta Klienta;
- zapisu do newslettera.
§3. ZASADY DZIAŁANIA SKLEPU INTERNETOWEGO
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów poprzez zorganizowany Sklep Internetowy za pośrednictwem sieci Internet.
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego, przeglądania jego asortymentu oraz składania zamówień, niezbędne są:
- urządzenie z połączeniem z siecią Internet i systemem operacyjnym z rodziny Windows, Linux, OSX, Android lub iOS w wersji wspieranej przez producenta z uruchomionym środowiskiem graficznym i z zainstalowaną ekran o rozdzielczości 1024 x 768 ppi;
- przeglądarka w stabilnej wersji wspieranej wersji, w trybie graficznym, posiadającą włączoną obsługę JavaScript i obsługującą zapytania typu CORS z rodziny: Chrome, Firefox, Safari, Edge;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§4. TREŚCI BEZPRAWNE
- Użytkownik obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej udostępnionych w Sklepie Internetowym oraz osób trzecich, jak również do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, treści nieprawdziwych lub mogących wprowadzić w błąd, treści zawierających wirusy lub inne złośliwe oprogramowanie, a także podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia Strony Internetowej.
- W razie uzyskania przez Sprzedawcę zawiadomienia lub wiarygodnej informacji o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Użytkownika, Sprzedawca może uniemożliwić dostęp do tych danych.
§5. KONTO KLIENTA
- Założenie Konta Klienta nie jest wymagane do zapoznania się z Towarami, ani nie jest konieczne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży.
- Konto Klienta zakładane jest bezpłatne i na czas nieoznaczony.
- Zakładanie Konta Klienta następuje poprzez wypełnienie dostępnego na Stronie Internetowej formularza poprzez podanie następujących danych i informacji imię, nazwisko, e-mail.
- Użytkownik zobowiązany jest do podania przy zakładaniu Konta Klienta swoich własnych, prawdziwych danych osobowych.
- W trakcie zakładania Konta Klienta Użytkownik akceptuje Regulamin oraz może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie Sprzedawcy w formie newslettera wysyłanego na adres poczty elektronicznej.
- Po podaniu danych, o których mowa w ust. 3 powyżej, wyrażeniu zgód oraz złożeniu oświadczeń zamieszczonych w formularzu zakładania konta Użytkownik potwierdza je poprzez kliknięcie „Zapisz”. Po dokonaniu czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim na podany adres poczty elektronicznej zostaje wysłany link aktywacyjny. Konto Klienta zostaje założone w chwili potwierdzenia jego aktywacji poprzez kliknięcie przez Użytkownika, w link o którym mowa w zdaniu poprzednim. Link aktywacyjny jest ważny przez […]. W przypadku nieaktywowania Konta Klienta w czasie, o którym mowa w zdaniu poprzednim Sprzedawca usuwa dane podane w związku z zakładaniem Konta Klienta.
- Użytkownik samodzielnie ustala hasło do swojego Konta Klienta. Loginem do Konta Klienta jest adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika.
- Logowanie na Konto Klienta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła.
- Użytkownik zobowiązuje się nie udostępniać danych potrzebnych do zalogowania do Sklepu Internetowego innym osobom.
- Użytkownik ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto Klienta poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: pracownianatury@op.pl, z adresu e-mail, który został użyty do założenia konta. W przypadku usunięcia Konta Klienta, wszystkie dane zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do realizacji obowiązków podatkowych, procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia Konta Klienta jest zawierana pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą z chwilą otrzymania przez Klienta dostępu do utworzonego dla niego Konta Klienta i ulega rozwiązaniu z chwilą skutecznego usunięcie Konta Klienta.
§6. WYKAZ TOWARÓW, SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ ORAZ ICH ANULACJA
- Wykaz dostępnych w sprzedaży Towarów wraz z opisem, jego cenie, materiale, z którego jest wykonany itp. znajduje się w Sklepie Internetowym. W celu uniknięcia wątpliwości, informacje te nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do składania ofert o treści wskazanej w informacji o Towarze.
- Zdjęcia Towarów (kwiaty i ich kompozycje) prezentowane w Sklepie Internetowym mają walor jedynie poglądowy wskazujący na ogólną formę Towarów (np. orientacyjny kształt, kompozycję i jej układ, gatunek kwiatów itp.). Doprecyzowaniu faktycznego wyglądu zamawianego Towaru służy jego opis słowny opublikowany w Sklepie Internetowym. Natomiast ostateczny wygląd dostarczonego Towaru zależy chociażby od naturalnie występującej różnorodności nawet wśród roślin/kwiatów tego samego gatunku (rozmiar, odbarwienia itp.), jak również od szczegółowego przedmiotu Zamówienia (w tym ilość kwiatów itp.).
- Składanie Zamówień jest możliwe zarówno przez Klienta posiadającego Konto Klienta jak i przez Klienta nieposiadającego Konta Klienta.
- Zamówienia mogą być składane 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, przy czym Sprzedawca informuje, że przyjmuje Zamówienia do realizacji co najmniej z 24-godzinnym wyprzedzeniem – co oznacza złożenie i opłacenie Zamówienia (albo wybór opcji „płatność przy odbiorze”) z takim wyprzedzeniem. Zamówienia z terminem odbioru/dostawy, z krótszym terminem nie zostaną zaakceptowane na etapie ich składania.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Towar/Towary z dostępnych w Sklepie Internetowym określić w razie potrzeby jego/ich parametry personalizujące, określić ilość i dodać go/je do Zamówienia poprzez kliknięcie „Dodaj do koszyka”.;
- po dodaniu do koszyka wszystkich Towarów, które mają zostać objęte Umową sprzedaży należy wyświetlić zawartość koszyka wybierając opcję „Przejdź do realizacji zamówienia”, a po wyświetleniu jego zawartości oraz po weryfikacji jego kompletności i prawidłowości podać/określić w kolejnych krokach 1) dane osobowe; 2) adresy; 3) sposób dostawy; 4) płatność,
następnie należy sprawdzić poprawność danych i informacji oraz zaznaczyć przycisk „Złóż zamówienie”.
następnie należy dokonać płatności za złożone Zamówienie w sposób wybrany przez Klienta.
- Umieszczenie Towarów w koszyku nie wiąże się z ich rezerwacją. W przypadku wyczerpania ilości dostępnych Towarów przed zatwierdzeniem Zamówienia przez Klienta poprzez przycisk „Złóż zamówienie”, Sprzedawca zastrzega, że Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji.
- Po złożeniu Zamówienia w sposób określony w ust. 3 niniejszego paragrafu do Klienta wysłane zostanie potwierdzenie złożenia Zamówienia na podany przez niego adres e-mail. Potwierdzenie przez Sprzedawcę złożenia Zamówienia, w sposób wskazany w zdaniu poprzednim stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży. W przypadku, gdy tylko część Zamówienia została potwierdzona, wówczas dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży tylko, co do potwierdzonych Towarów.
- Jeśli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia w całości lub w części z uwagi na to, że Towar nie jest dostępny, bądź z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie został dostarczony do Sprzedawcy bądź uległ uszkodzeniu lub utracie, wówczas Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi Klienta o anulacji Zamówienia oraz zwróci mu uiszczoną cenę albo spełni świadczenie zastępcze o takiej samej wartości jak uiszczona cena - według wyboru i za zgodą Klienta.
- Zmiany w zamówieniu lub jego anulacji można dokonać telefonicznie, lub przez e-mail, w ciągu 60 minut od złożenia Zamówienia ale nie później niż na 48 godzin przed terminem odbioru/doręczenia.
- Klient ma możliwość zamówienia informacji tekstowej („bilecik”), która zostanie wydrukowana lub napisana odręcznie oraz doręczona wraz z Zamówieniem. Wiadomość oraz podpis zostaną dołączone do kwiatów. Jeżeli podpis nie zostanie zapisany przez nadawcę w tym polu, przesyłka pozostaje anonimowa.
- Informacje tekstowe nie mogą zawierać treści o charakterze obraźliwym, pornograficznym, przedstawiać przemocy w jakiejkolwiek postaci, uprzedzeń rasowych czy narodowościowych, konfliktów zbrojnych lub treści mogących wywołać uczucie zgorszenia u odbiorcy Zamówienia. W przypadku, gdy informacja tekstowa będzie niezgodna ze zdaniem poprzednim Sprzedawca odmówi doręczenia takiej wiadomości tekstowej wraz z Zamówieniem oraz powiadomi o tym Klienta. W przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej za informację tekstową, której dotyczy odmowa, o której mowa w zdaniu poprzednim Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość tej opłaty w terminie 14 dni, w sposób w jaki została uiszczona, chyba, że Klient poprosi o zwrot w inny sposób.
- Sprzedawca umożliwia dostęp do wystawionych przez Klientów opinii o Towarach. Opinie widoczne są w opisie danego Towaru. Zalogowany na Konto Klienta Klient może dodać opinię o Towarze. Sprzedawca zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły od Klientów, którzy nabyli dany Towar poprzez weryfikację czy wystawiona opinia pochodzi od Klienta, który nabył Towar.
§7. CENY I SPOSÓB ZAPŁATY
- Cena Towaru podana w opisie Towaru obejmuje podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa. Cena nie obejmuje kosztów transportu i dostawy Towarów, których wysokość podawana jest Klientowi odrębnie przez złożeniem Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do możliwości aktualizowania cen, jednakże Cena obowiązująca w chwili złożenia Zamówienia pozostaje dla Klienta wiążąca.
- Promocje dotyczące sprzedaży Towarów w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
- Na finalną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za wybrane przez Klienta Towary oraz koszt dostawy.
- Płatności dokonywane są przez Klienta:
- przelewem na podany numer konta;
- z wykorzystaniem metod płatności elektronicznych udostępnionych na Stronie Internetowej przez wyspecjalizowaną instytucję płatniczą, z którą Sprzedawca, zawarł umowę;
- za pobraniem – płatność przy odbiorze Zamówienia.
- W przypadku wyboru płatności za pośrednictwem kart płatniczych z funkcją płatności internetowych lub przelewów bankowych Klient zostaje przekierowany do strony internetowej umożliwiającej dokonanie elektronicznej płatności.
- W przypadku niedokonania płatności za Towar w terminie […] (w przypadku gdy Klient wybrał inną metodę płatności niż płatność przy odbiorze zamówienia) od dnia Zamówienia, Zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane, a brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży.
§8. SPOSÓB ODBIORU I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę z Umowy sprzedaży jest miejsce, w którym Towar zostanie odebrany.
- Możliwe formy odbioru Zamówienia to:
- odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy;
- dostawa pod wskazany przez Klienta adres na obszarze i za opłatą dodatkową określoną w ust. 3 poniżej przy złożeniu Zamówienia na Towary o wartości nie mniejszej niż 59 złotych.
- Dostawa Zamówień jest możliwa za dodatkową opłatą na terenie:
- Miast Mysłowice (woj. Śląskie) za opłatą dodatkową 20 złotych brutto;
- poza terenem Miasta Mysłowice (woj. Śląskie) w promieniu 30 kilometrów od siedziby Sprzedawcy za opłatą dodatkową w wysokości 40 złotych brutto.
- Odbiór/dostawa Zamówienia odbywa się w godzinach od godz. 11:00 do godz. 18:00 przez 7 dni w tygodniu.
- Termin odbioru lub dostawy Zamówienia wskazany zostaje każdorazowo przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. W przypadku chęci złożenia Zamówienia na kilka Towarów z różnym terminem odbioru/dostawy konieczne jest złożenie odrębnych zamówień na każdy termin osobno.
- W przypadku odbioru osobistego Zamówienia Klient zostanie poinformowany w drodze wiadomości mailowej skierowanej na adres e-mail podany przez Klienta o gotowości Zamówienia do odbioru i przedziale godzinowym odbioru.
- Klient zostanie poinformowany o terminie oraz przewidywanym przedziale godzinowym dostawy Zamówienia w drodze wiadomości mailowej skierowane na adres e-mail podany przez Klienta albo poprzez wiadomość sms wysłaną na numer telefonu podany przez Klienta.
§9. DOKUMENTOWANIE SPRZEDAŻY
- Sprzedawca każdorazowo dokumentuje sprzedaż Towarów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego tj. poprzez wystawienie paragonu bądź faktury.
- Jeżeli Klient chce otrzymać fakturę VAT jest obowiązany podać dane firmy do faktury tj. nazwę i NIP podczas składania Zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku VAT lub podatku od wartości dodanej wyłącznie, jeżeli przy składaniu zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta.
- Klient wyraża zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury z załącznikami, w tym faktury korygujące.
§10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient:
-
będący Konsumentem oraz
-
Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta
mają prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej na odległość (w tym Umowy sprzedaży) w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
-
- W razie odstąpienia przez Klienta, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu od Umowy sprzedaży zawartej na odległość, Umowa sprzedaży uważana jest za niezawartą, a wzajemne świadczenia stron podlegają zwrotowi.
- Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość liczony jest:
- w przypadku sprzedaży rzeczy – od dnia, w którym w którym Klient, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach – od dnia, w którym Klient, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy, partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez tego Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
- w przypadku umowy polegającej na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od dnia, w którym Klient, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wszedł w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez tego Klienta weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- w pozostałych przypadkach – od daty zawarcia Umowy sprzedaży.
- W celu odstąpienia od Umowy sprzedaży Klient, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu powinien złożyć stosowne oświadczenie. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży można złożyć m.in. zgodnie ze wzorem, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu w formie wiadomości mailowej wysłanej na adres pracownianatury@op.pl, pisemnej oraz dostarczyć drogą listowną na adres: ul. Brzezińska 26, 41-400 Mysłowice.
- W przypadku odstąpienia od umowy Klient, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu ma obowiązek zwrócić Towar będący przedmiotem odstąpienia od Umowy sprzedaży w przeciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania wskazanego terminu wystarczy odesłanie Towaru przed upływem tego terminu. Zwracany Towar powinien być w stanie niezmienionym, tj. nie może nosić śladów użytkowania.
- Klient odstępujący od Umowy sprzedaży zobligowany jest pokryć bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy (tj. koszt odesłania Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, poczty bądź innej instytucji). Tym samym przesyłkę ze zwracanym Towarem Klient odstępujący od Umowy sprzedaży obowiązany jest wysłać na swój koszt, Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek pobraniowych.
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności jaki został użyty przez Klienta odstępującego od Umowy sprzedaży, chyba że Klient ten wyraźnie zgodzi się na inny sposobu płatności, który nie będzie wiązał się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Klientowi należność.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Uprawnienie do wstrzymania zwrotu płatności nie przysługuje Sprzedawcy w przypadku, w którym Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta odstępującego od Umowy sprzedaży.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu w odniesieniu do Umowy sprzedaży zawartej na odległość:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usług.
§11. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE – KONSUMENT ORAZ PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsument, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość (przez którą rozumie się zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania) i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy.
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 niniejszego paragrafu, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
- zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
- niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w ust. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany. Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru/Treści cyfrowej z umową, wartość Towaru/Treści cyfrowej zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Sprzedawca doprowadza treść cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na swój koszt.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 8 niniejszego paragrafu;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 10 - 12 niniejszego paragrafu;
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
- brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od ust. 7 do ust. 12 niniejszego paragrafu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
- Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 8-9 niniejszego paragrafu;
- Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z ust. 10 niniejszego paragrafu;
brak zgodności treści cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową do zgodności z umową; - brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 8-9 niniejszego paragrafu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności
- z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Zgłoszenie reklamacji należy wysłać na adres e-mail: pracownianatury@op.pl lub drogą pocztową na adres ul. Brzezińska 26, 41-400 Mysłowice. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko, dane kontaktowe, opis wady Towaru lub innych okoliczności uzasadniających reklamację, a także żądanie Klienta związane ze składaną reklamacją.
- Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Towaru na rzecz Klienta niebędącego Konsumentem ani Przedsiębiorcą-Konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
§12. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Klienta i odbiorcy Zamówienia jest Marta Kaszyca prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Marta Kaszyca Pracownia Natury, ul. Brzezińska 26, 41-400 Mysłowice, NIP: 2220853585, REGON: 365570690 (dalej: „Administrator”).
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Administratorem na adres siedziby ul. Brzezińska 26, 41-400 Mysłowice lub na adres mailowy pracownianatury@op.pl.
- Dane osobowe Klienta, podane w związku z zawarciem Umowy w sposób określony w Regulaminie, będą przetwarzane przez Administratora:
- do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie klienta (tj. w celu założenia indywidualnego konta) i w celu świadczenia usług związanych z założeniem i prowadzeniem indywidualnego konta – dane podane i zgromadzone na indywidualnym koncie, w tym dane o zakupach i płatnościach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO;
- w celu wykonania umowy sprzedaży - dane osobowe podane w formularzu zamówienia – na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO;
- w celu ustalenia, dochodzenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami w postępowaniu sądowym oraz przed innymi organami egzekucyjnymi - dane osobowe podane przy składaniu zamówienia, zakładania indywidualnego konta, składania reklamacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO;
- w celu rozpatrywania reklamacji, roszczeń i wniosków oraz udzielania odpowiedzi na żądania klientów – dane osobowe podane w reklamacjach, roszczeniach, żądaniach lub skargach, a także dane dotyczące zakupów lub usług, których dotyczy reklamacja, roszczenie, żądanie lub skarga – na podstawie art. 6 ust. 1 lit c i f RODO.
- W przypadku udzielenia przez Klienta, dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach wysyłania newsletteru albo w celach marketingowych podane dane przetwarzane będą w tych celach na podstawie wyrażonej zgody – w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. W przypadku udzielenia przez Klienta, w związku z zapisem do newsletteru lub zawarciem Umowy, dobrowolnej zgody na przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji handlowej lub zgody na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których Klient jest użytkownikiem (telefonu, komputera) oraz automatycznych systemów wywołujących, w/w kanały komunikacji będą wykorzystywane przez Administratora w celach marketingu usług własnych – wysyłanie Klientowi newsletteru. Szczegółowe informacje o usłudze newsletter określa Regulamin newsletteru.
- Dane osobowe odbiorcy Zamówienia, do którego Klient zleci wysyłkę będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celu dostawy Zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO. W takim przypadku dane osoby, o której mowa w zdaniu poprzednim pochodzić będą od Klienta.
- Odbiorcami danych osobowych Klienta mogą być podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie świadczonych na rzecz Administratora usług (np. podwykonawcy) lub wspierania bieżących procesów biznesowych Administratora takie jak podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, dochodzenia należności, marketingowe oraz IT, w tym dostarczające Administratorowi rozwiązania informatyczne do obsługi Klienta oraz dostawcy Zamówienia.
- Odbiorcami danych osobowych odbiory Zamówienia mogą być podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie świadczonych na rzecz Administratora usług (np. podwykonawcy) lub wspierania bieżących procesów biznesowych Administratora takie jak podmioty świadczące usługi IT oraz dostawcy Zamówienia.
- Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państw trzecich.
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania zawartej umowy oraz po jej zakończeniu, w celu realizacji przez Administratora praw i obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów podatkowych, przepisów dotyczących przedawnienia roszczeń, w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – do czasu jej cofnięcia, a w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO do czasu zgłoszenia przez Klienta sprzeciwu.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia udzielonej zgody, prawo do sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, prawo do przenoszenia danych osobowych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych.
- Podanie przez Klienta danych osobowych w procesie zawarcia umowy jest dobrowolne, ale niezbędne dla wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bądź Umowy sprzedaży.
§13. SPOSOBY ROZSTRZYGANIA SPORÓW
- Klient może skorzystać z następujących pozasądowych możliwości skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporu:
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu;
- skierowania sprawy do stałego sądu polubownego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej;
- zwrócenia się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów m.in. Federacji Konsumentów.
- Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, za pośrednictwem której konsument może złożyć swoją skargę co do zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii, a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.
- Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny – obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są m.in. pod następującymi adresami: www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php; www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, zaś pod adresem www.uokik.gov.pl dostępny jest wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wraz z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują.
- Adres strony internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie http://www.krakow.wiih.gov.pl/. Wykaz wszystkich wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz stałych sądów polubownych wraz z adresami ich stron internetowych dostępne są pod adresem www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
§14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu, w szczególności w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do Sklepu,
- zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu,
- zmian w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego niezbędnych do zachowania bezpieczeństwa zawieranych Umów.
- O treści zmian Regulaminu każdy Klient posiadający Konto Klienta zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego e-mail. Poinformowanie o zmianie Regulaminu w sposób określony w zdaniu poprzednim nastąpi nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian do Regulaminu. W przypadku, gdy Użytkownik zarejestrowany w Sklepie nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć łączącą go ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta, poprzez usunięcie Konta w Sklepie.
- Wszystkie Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta.
- Regulamin obowiązuje od dnia 06.03.2023.
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Marta Kaszyca
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą
Marta Kaszyca Pracownia Natury
ul. Brzezińska 26, 41-400 Mysłowice
NIP: 2220853585
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Ja, niżej podpisany/a, ______________________________________________ (imię i nazwisko), e-mail ___________________________________________ oświadczam, że na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 ze zm.) odstępuję od umowy sprzedaży Towaru ________________________________________________________, który odebrałem dnia _______________________________ .
__________________________
Data
__________________________
Podpis Klienta